Skippy's | Eddie Richards en Emily Coone
Eddie Richards van Skippy's

Toegankelijkheid ligt mij zeer nauw aan het hart

Horeca
Iedereen heeft wel eens goesting in een heerlijke latte macchiato of een soepele chardonnay. Bij koffie- en wijnbar Skippy’s kan echt iedereen terecht voor zijn favoriete drankje. Emily en Eddie zetten zich bewust in voor een toegankelijke zaak.
Social media sharing

Alles heeft een Australische toets bij Skippy’s. Niet verwonderlijk want Eddie Richards is van Australië. Eddie plaatst een reeks specialiteiten op de kaart die hij anders in Europa zou moeten missen. "En daar zijn Australiërs gevoelig voor!", lacht Emily Coone. Door te werken met lokale producten proberen Emily en Eddie een mooie samensmelting te creëren van allebei hun roots.

Emily en Eddie hebben bewust en direct gekozen voor een horecazaak die toegankelijk is voor iedereen. “Toegankelijkheid ligt mij zeer nauw aan het hart”, vertelt Eddie, “Mijn mama zit in een rolstoel. Hierdoor kennen we heel goed de letterlijke drempels om naar een horecazaak of winkel te gaan. Skippy’s moest en zou toegankelijk zijn voor iedereen.”

Skippy's | Eddie Richards
“Skippy’s moest en zou toegankelijk zijn voor iedereen”

Skippy’s is een van de vele horecazaken in Sint-Niklaas met een bellend vlak van Dito vzw. Een bellend vlak is een draagbaar en verplaatsbaar metalen oprijvlak, in combinatie met een draadloze bel. Zo kunnen rolstoelgebruikers, oudere personen met een looprek en ouders met een kinderwagen gemakkelijker een handels- of horecazaak betreden.

“We hebben al heel veel positieve reacties gekregen over ons bellend vlak. Onze klanten vinden het fijn dat we toegankelijk willen zijn voor iedereen. We krijgen ook regelmatig de reactie dat dit overal zou moeten kunnen”, licht Emily toe.

"We krijgen regelmatig de reactie dat toegankelijkheid overal zou moeten kunnen"

Alles is op het gelijkvloers in Skippy’s. Geen opdeling in twee verdiepen, geen vervelende kleine trapjes of verhoogjes. “Zo kunnen minder mobiele mensen zich zonder zorgen comfortabel bewegen in onze zaak”, vertelt Eddie.

Naast het bellend vlak hebben Emily en Eddie een toilet die aangepast is voor rolstoelgebruikers. Ook voorzien ze een ververstafel voor de aller kleinste klantjes. Zo kunnen jonge ouders ook zonder stress genieten van een uitstapje met hun baby.

Skippy's | Toegankelijk voor iedereen
"Sinds ons bellend vlak hebben we er een aantal vaste klanten bij"

De toegankelijkheid van een handels- of horecazaak verhogen leidt ook tot een uitgebreidere klantenkring. “Sinds ons bellend vlak hebben we er een aantal vaste klanten bij. Mensen die anders minder mogelijkheden hebben om naar een horecazaak te gaan, hebben de weg naar Skippy’s gevonden. Ze weten dat ze bij ons comfortabel kunnen zijn en genieten, zoals iedereen. Iedereen zit gezellig naast elkaar. Dat is echt fijn om te zien”, vertelt Emily met een glimlach.

Wil jij de toegankelijkheid van jouw winkel of horecazaak verhogen met een bellend vlak?

Neem contact op met Dito vzw voor meer informatie!
oost-vlaanderen@ditovzw.beof 09 333 58 02

Nieuwstraat 13, 9100 Sint-Niklaas | www.skippys.be
auto bus fiets herfst lente typischsn winterziendoen zienslapenzomer