King George Café vol inspiratie en creativiteit tijdens de 'Nacht van de Inspiratie' van BizIdee

1 juni 2018
Mobiliteit
Bizidee
Donderdagavond 31 mei vond 'De Nacht van de Inspiratie' plaats in Sint-Niklaas. Een 60-tal startende ondernemers zakten af naar King George Café voor een avond vol creativiteit, coaching, inspiratie en netwerking. Het was Katrijn Denteneer die met haar pitch over 'Odile & Odette' de poppoll won.
Social media sharing

Stad Sint-Niklaas draagt ondernemerschap hoog in het vaandel. De stad telt vandaag 4.400 ondernemingen op het grondgebied, maar met een jobratio van 82/100 (= aantal jobs/aantal 20-64 jarigen in de stad) is er in onze stad nog heel wat ruimte voor extra ondernemerschap en werkgelegenheid. Stad Sint-Niklaas zet dan ook met plezier mee haar schouders onder initiatieven als BizIdee, mede gesteund door het Vlaams Agentschap voor innoveren en ondernemen (Vlaio).  

58 ondernemers uit het Waasland, maar ook ver daarbuiten zakten af naar de King George Event Hall om daar ideeën te delen, om elkaar te inspireren, om coaching te krijgen, om oplossingen te zoeken en om te netwerken. Kortom, een avond waarop ondernemers een klankbord krijgen om hun ideeën verder te laten groeien. 

De avond ging sterk van start met vijf korte pitches van startende ondernemers. Zij stelden hun idee voor in drie minuten. Een vakkundige jury koos 1 idee uit als winnaar van deze 'poppoll'. Het was Katrijn Denteneer die met haar fantasieprikkelende samenspelbox 'Odile & Odette' de hoofdprijs in de wacht sleepte : een coachingsessie met Wim Ballieu, oprichter en eigenaar van Balls & Glory, en meer dan 4.000 EUR aan business-inspirerende prijzen.

Na de poppoll sprak Wim Ballieu vol enthousiasme de groep toe over het verhaal van Balls & Glory: de achterliggende visie, de opstart, het merk, de valkuilen, het groeiplan en de teamspirit. Een opsteker voor vele aanwezigen. 

Na het plenaire gedeelte konden deelnemers, naar eigen wens, inspiratiesessies volgen over financieel business plan (KPMG), crowdfunding (Hello Crowd) of Influencer Marketing. Een 15-tal professionele coaches voerden de hele avond one-to-one coachinggesprekken met de aanwezige deelnemers. Alle deelnemers gingen allen naar huis met een stadsballon-goodiebag, gevuld met een aantal lokale producten, stadpromotiemateriaal en alle info over ondernemen in Sint-Niklaas.

Een avond vol dynamiek, inspiratie, blije gezichten, lovende reacties, top food en drinks. Kortom, een geslaagde, ondernemende avond in onze stad! Voor herhaling vatbaar. 

auto bus fiets herfst lente typischsn winterziendoen zienslapenzomer