Nathalie en Philip De Hauwere van Tiffanys in hun winkel in de Stationsstraat
Nathalie en Philip De Hauwere

Ons succesrecept? Een shoppingervaring in een ongedwongen sfeer

Detailhandel
Kledingwinkel Tiffanys wordt 50 jaar. De eerste van de 15 vestigingen opende in 1968 in Mechelen, het tweede filiaal kwam in 1970 al naar de Stationsstraat in Sint-Niklaas. 48 jaar later is de multimerkenwinkel nog altijd een onomstootbare waarde, met broer en zus als vernieuwende zaakvoerders.
Social media sharing

Wie door de Stationsstraat loopt en de etalage van Tiffanys spot, moet altijd even stilstaan om de vaak kleurrijke outfits in luxueuze materialen van dichterbij te bekijken. Generaties Sint-Niklazenaren hebben Tiffanys met stip op één staan als hun favoriete kledingwinkel. En met reden. Wat vijftig jaar geleden begon als een kleinschalig en geïmproviseerd project, groeide uit tot een moeilijk te overklassen familiezaak. “Onze papa, Jan, zat in zijn laatste jaar economie aan de unief in Leuven. Hij was met de auto op weg naar een examen, maar viel in panne ter hoogte van Mechelen”, vertellen Nathalie (39) en Philip (36) De Hauwere, broer en zus en huidige zaakvoerders. “Terwijl zijn auto in de garage werd hersteld, wandelde hij door de winkelstraat van Mechelen en zag er een pand te koop staan. Niet veel later begon hij er de eerste Tiffanys winkel, samen met onze mama. De tweede pootten ze neer in Sint-Niklaas, een belangrijke centrumstad waar ze later ook zijn gaan wonen.”

Kledingrekken bij Tiffanys in de Stationsstraat
Interieur van Tiffanys in de Stationsstraat

Shoppingervaring

In die vijftig jaar is zowat alles in de retailsector veranderd. Het familiebedrijf toonde zich een kameleon en evolueerde altijd zo veel mogelijk mee met de wensen van de klant. “Winkelen moet vandaag een ervaring zijn, niet zomaar een betekenisloos tripje naar een anonieme winkel. We organiseren exclusieve events, zoals avondshopping, waarbij de klant kan zien hoe de kleding valt op een levend model. We zorgen er ook voor dat klanten shoppingtijd kunnen reserveren in de winkel zodat ze maximaal tijd kunnen besparen. En uiteraard spelen we ook vlotjes met sociale media en hebben we ook een webshop, een 24/7-etalage.”

Thuisgevoel

En net zo belangrijk als goeie marketing: klantvriendelijkheid. “We willen de klanten een thuisgevoel geven. Het helpt uiteraard dat we een familiebedrijf zijn en dat er een ongedwongen sfeer hangt, in de winkels en op de kantoren. Maar onze belangrijkste ambassadeurs zijn de stylisten. Sommige mensen werken al decennialang voor ons, zij zijn samen met het bedrijf geëvolueerd en begrijpen onze kernwaarden als geen ander. In beide winkels in de Stationsstraat (voor mannen en vrouwen is er een aparte winkel, n.v.d.r.), bijvoorbeeld, werkt al meer dan dertig jaar dezelfde shopmanager. Zo’n vaste, herkenbare waarde is van onschatbaar belang voor een aangename shopervaring.”

De wintertrends voor 2018-2019

Zin gekregen om één van de vier boetiekwinkels in Sint-Niklaas (de Trent-winkels in het Waasland Shopping Centrum behoren er ook toe) te bezoeken? Bereid je dan voor op de nieuwste trends! Deze winter kan je scoren met een Schotse look met tartan ruiten: stoer voor de mannen en elegant voor de vrouwen. Voorts doen fluwelen stofjes en zware knitwear het helemaal goed

auto bus fiets herfst lente typischsn winterziendoen zienslapenzomer