Bereid je nu al voor op het Weekend van de Klant

14 augustus 2019
Detailhandel Horeca
Weekend van de klant
Het weekend van de klant komt er aan op 5 en 6 oktober. Hieronder een overzicht van wat centrummanagement gepland heeft en waarvoor we rekenen op jullie engagement.
Social media sharing

Op 5 en 6 oktober vieren handelaars in heel België het ‘Weekend van de klant’. Tienduizenden winkeliers verwennen hun klanten met een leuk cadeautje of originele actie. Dit weekend is de ideale gelegenheid om de fysieke detailhandel, groot of klein, op Belgische bodem in een positief daglicht te stellen. En deze opportuniteit moeten we ook in de stadskern van Sint-Niklaas met beide handen aangrijpen.  

Wat heeft centrummanagement gepland?

Waar centrummanagement afgelopen jaren communiceerde onder de noemer van ‘Oh-dagen’ willen we ons dit jaar helemaal enten op de campagne van ‘Weekend van de Klant’. We denken hierdoor verwarring te vermijden en meer impact te hebben. Onze ledenorganisatie en de stad Sint-Niklaas nemen de communicatiekost van dit winkelevenement op zich via verschillende kanalen:

  • Druk en verspreiding van 100.000 Oh-Magazine met dubbel pagina over het Weekend van de Klant
  • Ontwerp, druk en montage van 20 middenstraatvlaggen
  • Ontwerp en druk van 10.000 flyers en 300 affiches, tot in elke winkel van het focusgebied gebracht voor eind augustus. 
  • Artikel op www.ontdeksintniklaas.be
  • Communicatie (betalend en niet betalend) via de facebookpagina Oh Sint-Niklaas (>4000 volgers) en OntdekSint-Niklaas
  • Twee publicaties in ‘De Zondag’ en online aanwezigheid op verschillende Roularta-kanalen (o.a. Flair)
  • Publicatie in het UITmagazine (35.000 oplages)
  • Aanwezigheid op >20 promotieborden in de stad
  • Een reportage op stadsTV (TV Oost)
  • Promotiefilm (10sec) in Siniscoop
  • Online nieuwsbrief naar >12.500 geregistreerde Oh-kaart gebruikers
  • Visibiliteit op meer dan 100 Joyn tablets op de toonbanken
  • Visibiliteit tijdens Vintage Waasland, event dat plaats vindt twee weken voor het Weekend van de Klant.

Daarnaast zorgt centrummanagement voor montage van extra herfstaankleding aan de overspanningen in de Stationsstraat en plaatsen we verschillende beach-vlaggen van ‘Weekend van de Klant’ in het straatbeeld. Daar bovenop krijgen klanten van ons dubbele Oh-punten tijdens het hele weekend. We zorgen eveneens voor extra bemanning van de bezoekersfaciliteiten (Stationsstraat 11) op zondag.

We kunnen het niet alleen

We rekenen ook op jouw engagement, vandaar nu al deze warme oproep:

  • Denken jullie alvast na op welke manier jullie jullie klanten willen bedanken? In dit webinar helpt retail coach Steven Bollé jullie zeker op weg. Het hoeven zeker niet altijd cadeaus of kortingen te zijn! Steven geeft concrete tips en voorbeelden hoe je met je zaak in het hoofd, het hart en de buik van de klant kan geraken en blijven. Weet dat centrummanagement samenwerkingsinitiatieven in het focusgebied tussen minimum 3 leden ook financieel ondersteunt tot EUR 2.500. Info en voorwaarden via deze link.  
  • Uiteraard hopen we dat er zo veel mogelijk ondernemers hun deuren extra openen op zondag 6 oktober. Registreren jullie in elk geval jullie openingsuren en acties via de website van weekend van de klant? Het duurt slechts een paar minuten, maar zo hebben klanten in één oogopslag een overzicht van wat ze mogen verwachten tijdens het winkelweekend. Eenvoudig en bovendien krijg je er nog een gratis promopakket (ballonnen, raamstickers,…) van Weekend van de Klant voor in de plaats als je dit vóór 15 september doet.
  • Promoten jullie mee ? Maken jullie het Weekend van de Klant visibel in jullie vitrines? Delen jullie het evenement en de bijhorende promotie online via jullie eigen social media? Nu nog wat vroeg, maar in de loop van september zien jullie zeker van alles verschijnen, dus hou de facebookpagina van Oh Sint-Niklaas in de gaten. Geef gerust een seintje zodra jullie eigen actie online staat en dan delen wij ze met centrummanagement ook door.  
  • Jouw event of actie in een extra origineel kader? Van 14 september tot 13 oktober strandt de VLAM-Pop-Up tuin op het Stationsplein. Al tal van ondernemers en verenigingen stelden zich kandidaat om van het groene kader gebruik te maken: yogaworkshops, een beyblade tornooi, een modeshow, … Het wordt een creatieve hotspot in de stadskern. Tijdens het Weekend van de Klant staat er voorlopig enkel een uurtje mind coaching gepland op zondagvoormiddag, dus er is nog tijd en ruimte om creatief uit de hoek te komen. Is dit niet haalbaar in combinatie met de actie in jouw zaak? Misschien ken je wel andere ondernemers die interesse hebben? Sharing is caring!

Praktisch

Praktisch ?

  • We communiceren volgende openingsuren naar de klanten:  zaterdag van 10u tot 18u en zondag van 14u tot 18u.
  • In de Stationsstraat zal een doorrijverbod gelden op zaterdag van 9u30 tot 18u30 en op zondag van 13u30 tot 18u30. Hou hier rekening mee voor leveringen.
  • In oktober genieten we hopelijk kan van een straaltje late herfstzon? In de Stationsstraat mag je een proevertjesstand of belevingsactiviteit buiten plaatsen aan je gevel. Voor andere straten in het focusgebied, graag even aanvraag doen via centrummanagement@sint-niklaas.be voor 15 september.
  • Kies je er voor om toch niet te openen op zondagen 6 oktober? Laat dan je lichten branden en laat je rolluik omhoog. Dit creëert een aangenamere winkelbeleving en is een teken van solidariteit naar je collega-handelaars.

 

Bedankt alvast voor jullie creativiteit, ondernemerschap en drive. Samen maken we er een fantastisch winkelweekend van!

auto bus fiets herfst lente typischsn winterziendoen zienslapenzomer