De stad organiseert occasioneel wedstrijden in het Oh-magazine, in het kader van een marktactie, etc.
Vandaaruit ontstond de horecabon: door winnaars te trakteren op een horecabon zetten we de horeca extra in de kijker op een positieve manier en proberen we mensen aan te zetten om een extra bezoekje aan de lokale horeca te brengen.
Voorlopig wordt de bon daarom slechts beperkt gebruikt: enkel een handvol winnaars ontving een bon. In principe kan de bon in elke horecazaak gebruikt worden, zolang de horecazaak bereid is nadien een factuur op te maken aan de stad. Er moet dus niet op voorhand ingetekend worden bij de stad om van dit systeem gebruik te maken.
Het verder uitrollen van de horecabon als echte cadeaubon die je kan aankopen en geven aan vrienden of familie doen we voorlopig niet, om de eenvoudige reden dat het gaat om een manueel en arbeidsintensief systeem.
Digitale cadeaubonnen bestaan wel al, maar zijn niet specifiek voor de horeca: de kad-oh-bon. De kad-oh-bonnen kunnen ingewisseld worden in de deelnemende handelszaken.